Mitä minun tulee tehdä, jos olen tyytymätön lainaa koskevaan päätökseen?
Jos olet tyytymätön lainaa koskevaan päätökseen, voit viedä lainaa koskevat asiat kirjallisesti kuluttajariitalautakunnan käsiteltäviksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn sinun tulee olla yhteydessä kuluttajaneuvontaan. Kuluttaja-asiakkaiden osalta valvontaviranomaisena toimii myös kuluttaja-asiamies.
Kuluttajaneuvonta
Kuluttajaneuvonnasta saat maksutta tietoa ja ohjeita kuluttajaoikeudellisissa kysymyksissä ja riitatilanteissa. Ole aina ensin yhteydessä Kuluttajaneuvontaan ennen kuin lähetät asiasi Kuluttajariitalautakunnan käsiteltäväksi.
www.kkv.fi/kuluttaja-asiat/kuluttajaneuvonta/
Kuluttajariitalautakunta
Kuluttajariitalautakunta on puolueeton ja riippumaton riitojen ratkaisija, joka antaa ratkaisusuosituksia kuluttajien ja yritysten välisiin oikeudellisiin riitoihin. Voit viedä lainaa koskevat asiat kirjallisesti kuluttajariitalautakunnan käsiteltäväksi.
www.kuluttajariita.fi
Kuluttaja-asiamies
Kuluttaja-asiakkaiden osalta valvontaviranomaisena toimii myös kuluttaja-asiamies:
Kilpailu- ja kuluttajavirasto
PL 5
00531 Helsinki
Puh, 029 505 3000 (vaihde)
www.kkv.fi
Yleinen tuomioistuin
Voit viedä asiasi yleisen tuomioistuimen ratkaistavaksi.